2014. szeptember 4., csütörtök

Működik? Működj!



Az előző poszt azért készült, hogy én is könnyen megtaláljam.
Nem működött nálunk a dolog, mert:
- Előfordult, hogy a pedagógus diktálta a vázlatot. Ebből az én gyerekem nem értett egy mukkot sem. A vázlatot nem kapta meg sem előre, sem utólag fénymásolt formában sem.
- Sosem volt rá lehetőségem hogy pl. egy osztályfőnöki órán a gyerekem problémájáról beszélhettem volna. A szülőknek sem volt rá igényük.
A gyerekek 5. osztályban kérdeztek rá egy pedagógustól, miért kaptunk kisebb-nagyobb segítséget. Jobban örültem volna, ha ezt az osztályfőnök is megteszi.
De mindegy volt, sem a szülők, sem a gyerekek nem tolerálják ha valaki segítséget kap.

Elkezdődött az iskola, gyerkőcöm heti 10 óra segítséget kap, 3 nap kell bemennie az iskolába. Ez is jobb lett volna, ha 2 nap megoldódik.
Összeültünk a tanárokkal, már kellemetlen volt, tőlem várták a választ hogy legyen a számonkérés. Írásban vagy szóban? Hm, hát ahogy megy!
Én nem tudom, hogy csinálja a magyar tanár, de istenien tudnak a gyerekemmel összedolgozni. Valószínű, jól ért a nyelvén.
A fizika tanár volt izgatott, pedig maga mondta az ötleteket, szerintem vele sem lesz gond.
Földrajzból és történelemből úgy néz ki, megint én írom a vázlatokat.
Van egy testnevelés az órarendben. Magántanulónak minek? Mert hogy mozogjon. Hát, mikor otthon már mindenki kiköpte a tüdőjét a tollaslabdázás után –mert az a fránya labda néha messze száll-, az én gyerekem még mindig állóképes, ott hagy minket és megy biciklizni.
Ma érkezett a biológia tanár, nem ismerjük, másik iskolából jár ki. Az érkezéséről nem tudtunk, így nem is találkoztunk. De nagyon aranyos, mondják.
Inkább ne legyen aranyos, csak könyörgöm értsen a gyerek nyelvén!
Már 7. éve jár iskolába a gyerekem, de a szurdopedagógusunkkal karöltve újra el kell mondani, mint minden tanév elején:
Mi a követelmény egy SNI gyerektől?
Hogy történhet a számonkérés?
És ami most a legfontosabb: Mi a követelmény?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése